Autostrăzi cu promisiuni la limita deadline-ului: Vor ajunge șantierele din România pe banda rapidă sau tot în coada clasamentului?

România face eforturi semnificative pentru a adăuga 200 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres până la finalul lui 2024, dar drumul spre îndeplinirea acestui obiectiv rămâne plin de obstacole. Cele mai așteptate proiecte sunt Autostrada A7 Moldova, între Ploiești și Pașcani, și Drumul Expres Craiova-Pitești. În ciuda optimismului oficial, multe dintre aceste tronsoane întâmpină dificultăți care fac finalizarea la timp o provocare de proporții.

Pe A7, de exemplu, lucrările dintre Vadu Pașii și Râmnicu Sărat au atins doar 26%, iar pentru secțiunea Mizil-Buzău, constructorii abia au depășit 35%. Autoritățile iau în calcul soluții provizorii pentru a deschide unele segmente înainte de termen, cum ar fi descărcările temporare pe drumurile județene, însă perspectivele rămân incerte. Unele tronsoane de pe A7 și drumurile expres Galați-Brăila și Craiova-Pitești au fost promise pentru sfârșitul acestui an, dar ar putea fi amânate în 2025 din cauza întârzierilor și dificultăților tehnice​.

În timp ce în 2023 s-au deschis 80,5 kilometri de autostradă, România încă luptă cu birocrația și întârzierile istorice. Autostrada A1, între Sibiu și Pitești, a rămas parțial blocată din cauza contestațiilor și problemelor cu autorizările, în ciuda eforturilor de a accelera ritmul. Pe drumul expres Colonești-A1, progresul a ajuns la 42%, iar o finalizare la sfârșitul anului este fezabilă, dar nu garantată​

Pe scurt, în ciuda eforturilor declarate, autostrăzile din România rămân un amestec de speranțe și incertitudini, unde termenele optimiste sunt contracarate de realități dure pe teren. O parte dintre promisiuni s-ar putea concretiza, dar multe segmente riscă să rămână „muzee ale infrastructurii” încă un an.

Distribuie:

Ultima oră

Te-ar putea interesa și...
Romania

Autostrada A7 Blochează Traficul: Ce Se Ascunde În Spatele Închiderii De Mai Mult de O Lună?

​Autoritățile române au decis închiderea primului lot al Autostrăzii...

România, constructor strategic pentru Olanda: Nave militare de ultimă generație prind viață la Galați

România își consolidează poziția strategică în industria navală europeană...

Mega-fraudă în ride-sharing: O firmă a prejudiciat statul cu peste 3,6 milioane de lei!

Un nou scandal zguduie industria ride-sharing din România, după...